söndag 29 november 2009

Adventsmys

Återigen har jag varit slarvig med att uppdatera bloggen, men jag får skylla på att vi har haft fullt upp med våra två små randiga! Konrad växer och frodas och börjar bli mer och mer självständig, och jag tror inte det dröjer länge innan han har vuxit ifatt sin morbror Vincent. De kan nu springa lösa tillsammans och det märks att de älskar varandras sällskap. Såklart kan nog Vincent tycka att Konrad är lite jobbig emellanåt, han vill alltid ha just det benet eller leksaken som Vincent har, och det slutar alltid med att Vincent får ge upp vad det nu var han hade.. Men för det mesta kommer de överrens och har jättekul tillsammans! I helgen har vi varit ute på landet och pojkarna har fått springa och leka hur mycket som helst. Vi är nu hemkomna, jag har pysslat lite med att plocka fram en och annan julpryl och tänt det första ljuset i adventsljusstaken. Vincent och Konrad åt en stor portion mat så fort vi kom hem, för att sedan slockna i varsin bädd i vardagsrummet.





Bita Vincent hör Konrads vardag till




Konrad checking out the chickens



Äventyr i skogen



Bus-Konrad

5 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt att vara ute och springa runt,runt långa stunder och sedan få vila lite i soffan!
    Men ibland undrar Gammelmatte o Gammelhusse var de ska sitta när det ligger två utsträckta whippar där?

    SvaraRadera
  2. Som sagt, ni får ta in campingstolarna ;)

    SvaraRadera
  3. kul med uppdatering :)
    Vad stor Konrad ser ut att vara.. Bosse är tydligen minst i hela kullen :( lill-skit-Bosse! Får man fråga vart du köpt täcket konrad har på sig på springbilden? Jag är på jakt efter ett till Bosse, men jag vill inte betala 350 :- för ett täcke som han inte kommer kunna ha i mer än typ två månader :D

    Mvh Alva och whipparna

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Nej precis så var min tanke, Konrad har faktiskt Vincent avlagda valptäcke, det är köpt på granngården, 45 cm är storleken och passar hononom perfekt nu. :)

    SvaraRadera
  5. Hittade din blogg genom Tennis facebook. Kul med fler whippet i Tranås. Kanske kan vi ta en lång tur med grabbarna i skogen snart?
    Therése med Pilo och Thure
    Välkommen in på min blogg=)

    SvaraRadera